Wednesday, May 30, 2007

סוגי מוצרי הצללה - סוככים ופרגולות

סוככים הצללות ופרגולות הם למעשה אמצעי הצללה הבאים כפתרון לפתחים שונים וצרכי ההצללה השונים ברחבי הבית הן מתוך השטח הפנימי של הבית והן מחוצה לו על פתחים כמו דלתות וחלונות ואף במרפסת או גינת הבית.
להלן סקירה על סוגי הסוככים והפרגולות:
סוככי זרועות - הם למעשה סוככים המותקנים על זרועות מתקפלות ומאפשרים למשתמש לפותחם או לסוגרם לפי הצורך. יש סוככים העושים שימוש במנוע חשמלי ויש סוככי זרועות עם מנגנון פתיחה ידני או משולב. את סוככי הזרועות השונים נתקין בעיקר במרפסות או בחצר פנימית מעל מקום המשמש כפינת ישיבה וזאת כדי לאפשר הצללה מהירה במידת הצורך.סוככי זרועות מורכבים ממסגרת וזרועות מתכתיים העמידים בפני פגעי מזג האויר ומשלל בדים הניתנים לבחירה לפי קטלוגים ועיצובים מוכנים מראש. הבדים בדרך כלל עמידים בפני פגעי מזג האויר וקרינת UV.
סוככי מרקיזה - הם סוככים דמויי כיפה המוסיפים חן לדלת או לחלון עליהם הם מותקנים. סוככי המרקיזה זמינים בשני מצבים. סוכך מרקיזה קבוע וסוכך מרקיזה הניתן לקיפול חלקי או מלא. סוככי מרקיזה הם אידיאלים הן לתקופת החורף והן לתקופת הקיץ מאחר ובחורף הם מספקים הגנה מפני הגשם ובקיץ הגנה מפני קרני השמש. סוככי מרקיזה נפוצים בעיקרם עם מספר רב של בדים ודוגמאות הניתנים לבחירה מראש. שלדת הסוכך עשויה מתכת העמידה בפני פגעי מזג האויר וכמוה גם הבד המותקן עליה.
סוככי חלון - מיועדים להגנה על חלונות או מרפסות קטנות ומראם אסתטי ונקי. חלק מסוככים אלו מאפשרים כיסוי של עד 180 מעלות (כיסוי מלא) בעת פתיחה. סוככי חלון לעיתים מותקנים עם קסטה אליה גוללים את הבד כך שבמצב פתיחה מירבית לא רואים את הסוכך. סוככי חלון מעניקים פרטיות מירבית והצללה אפקטיבית. סוככי חלון מורכבים מזרועות מתכתיות עמידות ובד כיסוי העמיד לאורך שנים בפני פגעי מזג האויר השונים. ניתן להשיג את הדגמים השונים של סוככי חלון במגוון עצום של בדי כיסוי לפי בחירה מראש.
סוככי מסילות הינם סוככים מסיביים וחזקים הבאים כפתרון עיצובי יעיל ויפה לכיסוי שטחים גדולים. סוככי מסילות מורכבים ממסילות קבועות המובילות את כיסוי הבד לכל אורך הסוכך שנקבע מראש. ניתן להוסיף לדגמי הסוככים השונים גגון ומרזב כפתרון יעיל לימות החורף. סוככי מסילות מיוצרים משלדת מתכת חזקה ועמידה בפני תנאי מזג האויר ומבד כיסוי הניתן לגלילה וזמין בדרך כלל במבחר רב של גוונים ועיטורים.
סוככי ורקלים יותקנו בחלונות בעליית גג, במרפסות מקורות זכוכית ופטיו הדורש הצללה. סוככי ורקלים למעשה באים כפתרון הצללה יעיל לחדרים בהם יש חלונות זכוכית המותקנים בתקרת החדר. סוככי הורקלים זמינים עם אופציה למנוע חשמלי להקלה מירבית על פתיחתם וסגירתם. הסוכך עצמו נמתח מתוך קסטת אלומיניום עמידה המגנה על הבד ולמעשה יוצרת פתרון אסתטי לקיפול הבד. בדי הכיסוי שמרכיבים את הסוכך זמינים בדרך כלל במגוון רחב של צבעים ודוגמאות מעוטרות.
סוככי כבלים כשמם כן הם – סוככים המותקנים על כבלים המתוחים על מסגרת המכתיבה את צורת הסוכך. סוככים אלו נפוצים מאוד כפתרון יעיל ליצירת גזיבו ייחודי בעל חיפוי בד מרהיב ואף ניתן למוצאם בשלל צורות מרהיבות כיד הדמיון. סוככי כבלים זמינים בשני אופנים, סוכך הניתן לפתיחה והזזה על ידי הכבלים וסוכך קבוע. בד סוככי הכבלים עמיד בפני פגעי מזג האויר וקרינת ה UV והינו אלסטי על מנת לעמוד במתיחה התמידית לאורך זמן רב.
סגירות חורף משמשות אותנו בעונת החורף לסגירה של מרפסות, פינות ישיבה חיצוניות הצמודות לבית או לבית העסק. סגירות חורף בדומה לאוהלים מאפשרים שטח “סטרילי” המוגן מפני פגעי מזג האויר כגון מים ורוח. סגירות החורף הן למעשה בד אטום המולבש על מסגרת מתכת. לעיתים נוכל למצוא דגמים של סגירות חורף המשלבים בבד המרכיב אותן דוגמאות של חלונות ואף עיטורים שונים וזאת לפי הצורך.
סוככי כניסה כשמם כן הם – סוככים המיועדים להתקנה בכניסת מבנים ומספקים הגנה מפני השמש ומפגעי מזג האויר השונים. סוככים אלו מגוונים מאוד בצורתם חלקם מזכירים סוככים מסוגים שונים. כחלק מהמגוון הגדול של קבוצה זו ישנם סוככים הניתנים לפתיחה וישנם סוככים הקבועים לאורך כל השנה. החומרים מהם עשויים סוככי כניסה מגוונים אך כמעט לכולם משותפת מסגרת המתכת עליה מתוח בד או מותקן חומר פלסטי לסיכוך מירבי.
פרגולות הן למעשה אמצעי הצללה וסיכוך המותאמות לחצר, לגינה למרפסת ולגג. פרגולות מיוצרות כיום מחומרים שונים כגון עץ, מתכת, חומרים פלסטים והשילובים שבינהם. את החומרים מהן עשויות הפרגולות השונות מעבדים כך שיותאמו לעמידה רבת שנים כנגד פגעי מזג האויר השונים ובכדי שצבען לא ידהה. את הפרגולות השונות מיצרים בשלל עיצובים מרהיבים ובשילוב אלמנטים דקורטיבים. ניתן למצוא תצורות גג שונות כגון: גג מעוקל, גג בצורות שונות ובשיפועים שונים. כמו כן הפרגולות השונות מתהדרות בדוגמאות
פרגולות ממונעות הן למעשה מערכות גג מתוחכמות הבנויות מרפפות המותקנות על מבנה בנוי וקבוע. הרפפות נשלטות באופן חשמלי או אוטומטי על ידי חיישנים לויסות של כמות האור, להגנה מושלמת מפני טיפות הגשם בחורף ואף לויסות כמות הרוח הנכנסת. פרגולות ממונעות נוצרו למעשה בכדי שנוכל להנות ממיטב היתרונות של הפרגולה המסורתית ובנוסף על ידי שליטה ברפפות מאפשרת כיוון והתאמה לכל מזג אויר כך שלדוגמא בחורף נוכל להנות מיום שמש יפה וגם נוכל להגן על עצמנו מפני ימי גשם רטובים בלי הצורך במספר אמצעי הגנה.
חנויות מומלצות המתמחות ביצור והתקנת כל מגוון מוצרי ההצללה:
סוככי השרון 1-800-225-509

No comments: